Co kdybyste měli možnost oslovit reklamou konkrétní skupinu lidí, kteří navštívili váš web a o kterých byste věděli, kdy ho navštívili, jakou konkrétní stránku viděli, případně jestli nakoupili a co? Tohle všechno vám nabízí remarketing.

Remarketing není úplná novinka a už tu o něm psala Petra Brodilová. Po více než roce ale máme vice zkušeností a konkrétních příkladů, a proto jsme se rozhodli k tématu vrátit v několikadílném srpnovém seriálu. Dnešní první díl je určen hlavně těm, kteří o remarketingu slyší poprvé.

Jak remarketing funguje
Návštěvníky vašich stránek si označíte pomocí kódu nebo více kódů, který do stránek vložíte. Na základě toho získáte různé skupiny uživatelů, které můžete oslovit cíleným sdělením v reklamní síti Google. Například všechny uživatele, kteří za poslední týden navštívili váš web, ale nenakoupili, můžete upozornit, že při nákupu u vás získají atraktivní dárek. Zákazníky, kteří si prohlíželi zboží v určité kategorii, můžete upozornit na zvláštní nabídku právě z této kategorie. Možností je opravdu hodně.

Co k tomu potřebujete
Remarketing může využívat každý, kdo inzeruje v AdWords, kde si můžete vygenerovat kódy pro vložení do stránek a vytvořit remarketingovou reklamní kampaň. Reklama se uživatelům zobrazuje v reklamní síti Google, neboli partnerské síti webů, která má zásah až 87 % českých uživatelů internetu. Pokud AdWords nepoužíváte, tak vězte, že zaregistrovat se je otázkou chvilky.

Pro jaké cíle je remarketing vhodný
Remarketing je jako stvořený pro prodejní cíle. Přesvědčte nerozhodnuté zákazníky k nákupu. Pokud už nakoupili, nabídněte jim související zboží či opakovaný nákup. Remarketing můžete také použít k posílení vztahu s vašimi zákazníky. Informujte je o aktuálních slevách a akcích. Při uvedení nového produktu na trh můžete všechny uživatele, kteří v první fázi navštívili váš web, oslovit v dalších fázích s konkrétní prodejní nabídkou.

Konkrétní příklad využití remarketingu a jeho výsledků najdete v případových studiích Remarketing v Mall.cz a Remarketing v Parfums.cz.

Více o remarketingu na našem blogu: