Remarketing dává inzerentům možnost rozdělit návštěvníky podle jejich chování na webu na segmenty a ty pak využít pro různá sdělení a cíle v rámci grafické a kontextové reklamy. Pojďme se podívat na základní cíle online prodejců a na to, jakým způsobem lze pro různé prodejní cíle vytvořit odpovídající segmenty uživatelů. Pokud je pro Vás remarketing nové téma, podívejte se nejdříve na odkazy pod tímto článkem.

Noví zákazníci
Získat nového zákazníka je bezpochyby složitější než přesvědčit k nákupu někoho, kdo už moji značku zná a má se mnou v ideálním případě dobrou zkušenost. Budu za něj pravděpodobně muset zaplatit o něco více než za vracejícího se zákazníka. Jak ale zacílit kampaň na uživatele internetu, kteří mě ještě neznají?
  • Segment: uživatelé internetu, kteří neznají můj e-shop.
  • Remarketingové publikum: nikdo z těch, kteří za poslední 3 měsíce navštívili můj e-shop.
  • Sdělení: propagace značky.
  • Tip: toto remarketingové publikum je potřeba kombinovat s kontextovým mebo jiným typem cílení v reklamní síti.
Dokončení nákupu
Přivést zájemce o koupi na můj web není jednoduché a stojí to peníze. Lidé jsou ale nerozhodní, uživatelé internetu si nejdříve rádi porovnají ceny a tak nemalá část návštěvníků své rozhodnutí nakonec odloží na později. Jak docílit toho, aby na nás nezapomněli a nákup dokončili?
  • Segment: uživatelé, kteří vstoupili do nákupního košíku, ale nedokončili objednávku.
  • Remarketingové publikum: kombinace a) všech, kteří za poslední týden vstoupili do košíku a b) nikoho z těch, kteří za poslední týden nakoupili. Reklama se cílovému publiku bude zobrazovat jeden týden.
  • Sdělení: výhody nákupu, slevy apod.
  • Tip: můžete cílit na konkrétní kategorii produktů nebo produkt. V tom případě místo vstupu do košíku využijte návštěvu stránky kategorie, respektive produktu.
  • Tip: délku platnosti přizpůsobte tomu, co prodáváte a délce nákupního cyklu.
  • Tip: zásah můžete zvýšit rozšířením na všechny návštěvníky webu.
Opakovaný nákup
Pokud prodávate zboží, které je potřeba nakupovat pravidelně, například kancelářské zboží, můžete odhadnout, po jak dlouhé době dojde zákazníkovi toner do tiskárny a připomenout se mu se svou nabídkou.
  • Segment: zákazníci, kteří koupili určitý produkt nebo produkt v určité kategorii.
  • Řekněme, že toner lidé dokupují průměrně po třech měsících. Remarketingové publikum by tedy byli všichni, kdo koupili toner za poslední čtyři měsíce a nikdo z těch, kdo koupili toner za poslední 3 měsíce. Reklama se cílovému publiku bude zobrazovat jeden měsíc.
  • Sdělení: nabídka konkrétního produktu či kategorie.
Věrný zákazník
Čím delší životní cyklus zákazníka tím lépe - náklady na jeho získání se tak mnohokrát vrátí. Jak ale zajistit, aby vám zákazník zůstal věrný? Starejte se o něj a komunikujte s ním!
  • Segment: všichni zákazníci.
  • Remarketingové publikum: všichni, kteří za poslední 540 dní nakoupili.
  • Sdělení: speciální slevy, promo akce, novinky.
Více o remarketingu na našem blogu:

Jan Bednář
Google CZ