V předchozích částech jsme si pověděli základní informace o tom, jak používat klíčová slova, psát texty reklam a používat jazykové a geografické cílení. Ve čtvrté části série pro začátečníky a inzerenty, kteří si chtějí zopakovat základy AdWords, se zaměříme na nastavení správné nabídky a rozpočtu.

Cena za proklik (CPC) je částka, kterou zaplatíte, když zákazník klikne na vaši reklamu. Denní rozpočet je rozpočet, který jste ochotni denně utratit (za každou kampaň). Výpočet denních rozpočtů vám usnadní následující obecná pravidla:

• Online marketingový rozpočet za jeden měsíc vydělte 30 dny, např. 9000 Kč/30 dní = 300 Kč/den. Takto snadno zjistíte denní rozpočet, který v tomto případě činí 300 Kč/den.
• Na kartě Možnosti můžete rozpočet analyzovat a získat návrhy nabídek, např. jak vyvážit náklady a provoz.

Jednou z výhod, které přinášejí tyto návrhy, je skutečnost, že budete mít 100% kontrolu nad náklady, protože nikdy neutratíte více, než kolik činí rozpočet. Vzhledem k tomu, že při výběru nabídek CPC platíte pouze tehdy, pokud někdo klikne na vaši reklamu, utratíte peníze pouze za zákazníky, kteří mají o váš produkt či službu skutečný zájem. Určíte, jakou částku chcete utratit za každé kliknutí, a my zároveň snížíme skutečnou CPC, takže za umístění reklamy na dané pozici na stránce zaplatíte nejnižší možnou cenu. Můžete dokonce určit nabídky CPC pro jednotlivá klíčová slova.

Věříme, že se vám budou tyto tipy při inzerci s AdWords hodit. Další informace a pokyny naleznete v průvodci AdWords pro začátečníky v centru nápovědy AdWords. Již nyní se můžete těšit na další příspěvek v rámci této série pro začátečníky.

Kristin Sarstedt – tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords