Zahájili jste právě inzerci s AdWords nebo si potřebujete zopakovat základy programu? Pokud ano, je pro vás určena tato série příspěvků. V této sérii si probereme různé aspekty, na které je nutné pamatovat, pokud s inzercí v programu AdWords začínáte. Dnes si povíme o klíčových slovech a o tom, jak je v účtu spravovat.

Klíčové slovo je výraz (slovo či sousloví), na který se má zobrazit reklama inzerenta mezi sponzorovanými odkazy. Uvažujte o tom, jaké vyhledávací dotazy používají zákazníci při procházení webu- a inspirujte se jimi při vymýšlení klíčových slov, která přidáte do účtu. Až nová klíčová slova do účtu přidáte, řiďte se určitými obecnými pravidly:

• Až klíčová slova začnou zaznamenávat provoz, pozastavte ta, která mají více než 100 zobrazení, ale zároveň míru prokliku nižší než 1% (jinak by mohlo být nepříznivě ovlivněno skóre kvality klíčových slov).
• Klíčové slovo by měla tvořit 2 až 3 slova, protože jednoslovné výrazy jsou často příliš obecné. Pokud například prodáváte ojetá auta, je vhodné použít jako klíčové slovo výraz „ojeté auto“, nikoli pouze „auto“. Pokud jako klíčové slovo použijete výraz „auto“, může se vaše reklama zobrazit na vyhledávací dotazy jako „auto na hraní“, „nové auto“ či „barva na auta“.
• Použijte klíčové slovo, které je obsaženo v textu reklamy a které úzce souvisí s reklamou, inzerovaným produktem a příslušnou vstupní stránkou.
• Máte-li vyšší skóre kvality, můžete inzerovat více se stejným rozpočtem.
• Napište klíčová slova v jednotném i množném čísle, abyste pokryli všechny vyhledávací dotazy.

Jaké mi to přinese výhody? Konkrétnější a relevantnější klíčová slova přinesou vyšší počet kliknutí, což povede k tomu, že vaše webové stránky navštíví více zákazníků. Rovněž to znamená, že je váš marketing cílenější a že platíte za kliknutí zákazníků, kteří jsou pro vaši obchodní činnost relevantní. Dále máte větší kontrolu nad předaným reklamním sdělením.

Věříme, že se vám budou tyto tipy při inzerci s AdWords hodit. Další informace o tom, jak sestavit účinný seznam klíčových slov, naleznete zde. Inspiraci pro vylepšení seznamu klíčových slov naleznete také na tomto bezplatném výukovém videu naší AdWords Online Univerzity. Další užitečné informace o tomto tématu naleznete také v průvodci AdWords pro začátečníky v centru nápovědy AdWords.

Již nyní se můžete těšit na další příspěvek v rámci této série pro začátečníky.

Kristin Sarstedt – tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords