Optimalizace pro začátečníky - 3.část
7. července 2011
Tímto článkem pokračuje seriál tipů pro počáteční nastavení a základní optimalizaci účtu. V předchozích článcích jsme založili účet s účinnou strukturou, reklamami a klíčovými slovy. Také jsme doladili cílení a rozpočty kampaní. V této části probereme další dvě základní nastavení: nabídky ceny za proklik a umístění reklam.
Nabídky ceny za proklik
V systému AdWords většinou platíte za inzerci až tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu. Typ nabídky lze vybrat v části Nastavení kampaně. K dispozici je automatické nabízení cen (systém bude upravovat výši nabídky v zájmu dosažení co nejvyššího počtu kliknutí v mezích nastaveného rozpočtu) nebo manuální nabízení cen (výši nabídek určujete sami). Základní informace, které je třeba zohlednit při optimalizaci procesu nabízení cen:
● Automatické nabízení cen je ideální v situacích, kdy nechcete trávit zbytečně mnoho času dolaďováním kampaně. Nechcete-li však zažít nepříjemné překvapení, musíte současně nastavit horní mez ceny za proklik.
● S automatickým nabízením cen nespolupracují některé funkce (např. plánované zobrazení reklam).
● Zajímají vás zobrazení reklamy více než odkazy na váš web? Pokud ano, můžete pro kampaně provozované v reklamní síti Google zvolit možnost platby za 1000 zobrazení.
● Nastavili jste měření konverzí? Můžete vyzkoušet optimalizátor ceny za konverzi nebo Optimalizátor konverzí. Optimalizátor ceny za konverzi lze zapnout i v případě automatického nabízení cen. Tento nástroj využívající údaje o konverzích umožňuje systému spravovat nabídky ceny za proklik v 30% rozmezí, což často pomáhá snížit výslednou cenu za konverzi.
● Sledujte také průměrnou pozici reklamy pro každé klíčové slovo. Je pro vás některé klíčové slovo důležité, ale přináší jen nízkou pozici? Pro takové klíčové slovo můžete kdykoli zvýšit nabídku ceny za proklik, což povede ke zvýšení pozice reklamy.
● Je určité klíčové slovo účinnější než jiné (z pohledu vysoké CTR či míry konverze)? Chcete-li přivést více návštěvníků, můžete zvýšit nabídku ceny za proklik pro toto klíčové slovo. U méně účinných klíčových slov můžete nabídku naopak snížit, případně můžete tato klíčová slova úplně pozastavit.
● Výše uvedené rady se týkají nejen klíčových slov, ale také umístění reklamy. Jsou účinnější zobrazení na určitých webových stránkách? Přidejte tento web ručně jako umístění.
● Ačkoli vždy zaplatíte pouze tolik, abyste překonali konkurenty (a obvykle méně, než činí nastavená maximální cena za proklik), nenastavujte přehnaně vysokou cenu za proklik, pokud si ji nemůžete dovolit. Konkurence bývá nepředvídatelná a mohou nastat situace, kdy se skutečná cena vyrovná ceně maximální- váš rozpočet by se pak velmi rychle vyčerpal.
● Zaznamenává-li určité klíčové slovo jen málo zobrazení, možná jste nastavili příliš nízkou nabídku ceny za proklik. Pokud je vaše nabídka ceny za proklik pro určité klíčové slovo nižší než odhadovaná cena pro zobrazení reklamy na první stránce, systém často zobrazí upozornění. Tato informace bude uvedena na kartě Klíčová slova.
Umístění
Umístění v tomto kontextu označuje různé platformy, na kterých lze inzerovat v programu AdWords. Podrobnější informace o umístění reklamy naleznete v centru nápovědy. Nyní jako vždy zmíníme alespoň několik základních postupů, které se mohou hodit:
● Budete-li inzerovat pouze ve vyhledávací síti Google, přijdete o potenciální zákazníky, kteří nepoužívají vyhledávače nebo používají jiný vyhledávač než Google. Rozhodnete-li se zobrazovat reklamy ve vyhledávací i reklamní síti, oslovíte širší publikum (např. uživatele serverů Facebook.com nebo YouTube.com).
● Pro vyhledávací a reklamní síť vždy vytváříme samostatné kampaně. To má hned několik důvodů. Zaprvé, pro kampaně ve vyhledávací síti vytváříme seznamy klíčových slov tak, že se snažíme co nejpřesněji odhadnout vyhledávací dotazy uživatelů. V reklamní síti vyhodnocuje systém seznamy klíčových slov v kombinaci s určením oboru konkrétního webu. Reklamy v reklamní síti bývají zpravidla obecnější než reklamy ve vyhledávací síti. Oddělení kampaní pro vyhledávací a reklamní síť také usnadňuje sledování výkonu inzerce, neboť lze přímo zobrazit a snáze porovnávat všechny parametry (CTR, konverze apod.)
● Jste-li ochotni věnovat trochu více času dolaďování kampaně nebo chcete-li zajistit, že se reklamy budou zobrazovat jen na relevantních webech, je lepší vytvářet umístění reklamy manuálně. Výběr správných webů vám navíc usnadní Nástroj pro výběr umístění (na kartě Přehledy a nástroje).
● Zvolíte-li sadu umístění reklamy automaticky, je třeba pravidelně sledovat, na kterých webech se reklamy zobrazují (na kartě Sítě příslušné kampaně), a vylučovat weby s nerelevantním obsahem a weby přinášející nízkou CTR.
● Nenechte se znepokojit tím, že CTR je v reklamní síti mnohem nižší než ve vyhledávací síti. Je to obvyklé. CTR v reklamní síti navíc nemá vliv na hodnocení výkonu ve vyhledávací síti a naopak.
● Pokud vyberete umístění reklamy ručně a současně přidáte klíčová slova, budou se reklamy zobrazovat pouze na vybraných webech na stránkách souvisejících s těmito klíčovými slovy. Chcete, aby se reklama zobrazovala na všech stránkách vybraných webů? Pak je třeba z kampaně smazat všechna klíčová slova.
Tímto jsme prošli základy nastavení kampaní. V dalším článku se zaměříme na nejlepší a nejjednodušší způsoby sledování výkonu reklamy v kampani.
Aleksei Petrov, tým AdWords
Nabídky ceny za proklik
V systému AdWords většinou platíte za inzerci až tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu. Typ nabídky lze vybrat v části Nastavení kampaně. K dispozici je automatické nabízení cen (systém bude upravovat výši nabídky v zájmu dosažení co nejvyššího počtu kliknutí v mezích nastaveného rozpočtu) nebo manuální nabízení cen (výši nabídek určujete sami). Základní informace, které je třeba zohlednit při optimalizaci procesu nabízení cen:
● Automatické nabízení cen je ideální v situacích, kdy nechcete trávit zbytečně mnoho času dolaďováním kampaně. Nechcete-li však zažít nepříjemné překvapení, musíte současně nastavit horní mez ceny za proklik.
● S automatickým nabízením cen nespolupracují některé funkce (např. plánované zobrazení reklam).
● Zajímají vás zobrazení reklamy více než odkazy na váš web? Pokud ano, můžete pro kampaně provozované v reklamní síti Google zvolit možnost platby za 1000 zobrazení.
● Nastavili jste měření konverzí? Můžete vyzkoušet optimalizátor ceny za konverzi nebo Optimalizátor konverzí. Optimalizátor ceny za konverzi lze zapnout i v případě automatického nabízení cen. Tento nástroj využívající údaje o konverzích umožňuje systému spravovat nabídky ceny za proklik v 30% rozmezí, což často pomáhá snížit výslednou cenu za konverzi.
● Sledujte také průměrnou pozici reklamy pro každé klíčové slovo. Je pro vás některé klíčové slovo důležité, ale přináší jen nízkou pozici? Pro takové klíčové slovo můžete kdykoli zvýšit nabídku ceny za proklik, což povede ke zvýšení pozice reklamy.
● Je určité klíčové slovo účinnější než jiné (z pohledu vysoké CTR či míry konverze)? Chcete-li přivést více návštěvníků, můžete zvýšit nabídku ceny za proklik pro toto klíčové slovo. U méně účinných klíčových slov můžete nabídku naopak snížit, případně můžete tato klíčová slova úplně pozastavit.
● Výše uvedené rady se týkají nejen klíčových slov, ale také umístění reklamy. Jsou účinnější zobrazení na určitých webových stránkách? Přidejte tento web ručně jako umístění.
● Ačkoli vždy zaplatíte pouze tolik, abyste překonali konkurenty (a obvykle méně, než činí nastavená maximální cena za proklik), nenastavujte přehnaně vysokou cenu za proklik, pokud si ji nemůžete dovolit. Konkurence bývá nepředvídatelná a mohou nastat situace, kdy se skutečná cena vyrovná ceně maximální- váš rozpočet by se pak velmi rychle vyčerpal.
● Zaznamenává-li určité klíčové slovo jen málo zobrazení, možná jste nastavili příliš nízkou nabídku ceny za proklik. Pokud je vaše nabídka ceny za proklik pro určité klíčové slovo nižší než odhadovaná cena pro zobrazení reklamy na první stránce, systém často zobrazí upozornění. Tato informace bude uvedena na kartě Klíčová slova.
Umístění
Umístění v tomto kontextu označuje různé platformy, na kterých lze inzerovat v programu AdWords. Podrobnější informace o umístění reklamy naleznete v centru nápovědy. Nyní jako vždy zmíníme alespoň několik základních postupů, které se mohou hodit:
● Budete-li inzerovat pouze ve vyhledávací síti Google, přijdete o potenciální zákazníky, kteří nepoužívají vyhledávače nebo používají jiný vyhledávač než Google. Rozhodnete-li se zobrazovat reklamy ve vyhledávací i reklamní síti, oslovíte širší publikum (např. uživatele serverů Facebook.com nebo YouTube.com).
● Pro vyhledávací a reklamní síť vždy vytváříme samostatné kampaně. To má hned několik důvodů. Zaprvé, pro kampaně ve vyhledávací síti vytváříme seznamy klíčových slov tak, že se snažíme co nejpřesněji odhadnout vyhledávací dotazy uživatelů. V reklamní síti vyhodnocuje systém seznamy klíčových slov v kombinaci s určením oboru konkrétního webu. Reklamy v reklamní síti bývají zpravidla obecnější než reklamy ve vyhledávací síti. Oddělení kampaní pro vyhledávací a reklamní síť také usnadňuje sledování výkonu inzerce, neboť lze přímo zobrazit a snáze porovnávat všechny parametry (CTR, konverze apod.)
● Jste-li ochotni věnovat trochu více času dolaďování kampaně nebo chcete-li zajistit, že se reklamy budou zobrazovat jen na relevantních webech, je lepší vytvářet umístění reklamy manuálně. Výběr správných webů vám navíc usnadní Nástroj pro výběr umístění (na kartě Přehledy a nástroje).
● Zvolíte-li sadu umístění reklamy automaticky, je třeba pravidelně sledovat, na kterých webech se reklamy zobrazují (na kartě Sítě příslušné kampaně), a vylučovat weby s nerelevantním obsahem a weby přinášející nízkou CTR.
● Nenechte se znepokojit tím, že CTR je v reklamní síti mnohem nižší než ve vyhledávací síti. Je to obvyklé. CTR v reklamní síti navíc nemá vliv na hodnocení výkonu ve vyhledávací síti a naopak.
● Pokud vyberete umístění reklamy ručně a současně přidáte klíčová slova, budou se reklamy zobrazovat pouze na vybraných webech na stránkách souvisejících s těmito klíčovými slovy. Chcete, aby se reklama zobrazovala na všech stránkách vybraných webů? Pak je třeba z kampaně smazat všechna klíčová slova.
Tímto jsme prošli základy nastavení kampaní. V dalším článku se zaměříme na nejlepší a nejjednodušší způsoby sledování výkonu reklamy v kampani.
Aleksei Petrov, tým AdWords
Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords
Žádné komentáře :
Okomentovat