Optimalizace pro začátečníky - 1.část
20. června 2011
Při práci na optimalizaci a zvyšování účinnosti účtů některých inzerentů čelíme nejrůznějším problémům. Přestože mnohé jsou svou povahou individuální, při řešení většiny z nich lze uplatnit obecnější přístupy. V tomto článku se pokusíme stručně popsat, na které aspekty účtu se zaměřujeme na počátku optimalizace. Odborníkem na optimalizaci, pokud jde o základní nastavení svého účtu, se může stát každý inzerent. Kromě tohoto článku můžete navštívit online seminář o tom, jak založit úspěšný účet.
Struktura účtu
Kampaň č. 1, reklamní sestava č. 1. Tím často začíná i končí celá struktura účtu. Jenže správná struktura účtu je naprostým základem. Bez ní je jakákoli další optimalizace zbytečná. Dům také nepostavíte od střechy. Proto, než budeme pokračovat dále, ujistěte se, že:
- Vaše reklamní kampaň je „oknem“ do vašeho webu a odráží typy produktů a služeb, které nabízíte.
- Máte nastaveny globální parametry (cílení, rozpočet) na úrovni kampaně.
- Založili jste samostatné reklamní sestavy zaměřené na jednotlivé produkty. Reklamní sestavy se stejným motivem nebo určené stejné skupině návštěvníků jsou seskupeny na úrovni kampaně. Nedělejte si starosti s velkým počtem reklamních sestav, neboť právě to bývá známkou účinného účtu.
Reklamy
Inzerenti se často ptají: „Podívejte se. Je to podle vás dobrá reklama?“ Na tuto otázku je obtížné nalézt objektivní odpověď. Psaní reklam je totiž tvůrčí proces. Zajímavost každé jednotlivé reklamy AdWords pro návštěvníky i inzerenty spočívá v její jedinečnosti. Současně je třeba zajistit,
- že reklama bude jednoduchá, ale přesto profesionální. Srozumitelné sdělení bez gramatických chyb spolu s jedinečností zajistí, že vaše reklama bude pro návštěvníky zajímavá a přitažlivá.
- V každé reklamní sestavě vytvořte dvě až tři reklamy a nechte je střídavě zobrazovat. Tak budete moci vyhodnotit účinnost každé reklamy.
- Používejte poutavé výrazy jako „Doprava zdarma“, ale jen tehdy, je-li skutečně zdarma.
- Pokud cílíte na Ruskou federaci, Ukrajinu a některé další země, můžete vytvářet reklamy přesahující standardní délku. Pro tento účel je nutné při tvorbě nové textové reklamy vybrat ve stávající reklamní sestavě odpovídající volbu. Nebojte se tuto příležitost zúročit!
- Obecně platí, že reklamy fungují lépe, pokud adresa URL vstupní stránky vede přímo na inzerovaný produkt a nikoli na domovskou stránku webu. Hledá-li návštěvník například chladničku, patrně ho nebudou zajímat žehlicí prkna.
Klíčová slova
Klíčová slova jsou mostem, který spojuje návštěvníka s reklamou a webovými stránkami. Účinný seznam klíčových slov tedy zaručí, že se vaše reklama bude zobrazovat pouze návštěvníkům, které bude zajímat. Skóre kvality klíčových slov má také přímý dopad na cenu za proklik: čím vyšší je skóre kvality, tím nižší je cena za proklik. To platí bez výjimky. Při vytváření seznamu klíčových slov byste proto měli zohlednit následující doporučení:
- Ve většině případů by reklamní sestava měla obsahovat nejvýše 10 až 20 klíčových slov. Bude-li seznam klíčových slov podstatně delší, znamená to, že reklamní sestava není vymezena dostatečně konkrétně. Takovou reklamní sestavu doporučujeme rozdělit na dvě či tři konkrétnější.
- Zpočátku můžete čerpat návrhy klíčových slov z vlastního webu nebo dosavadních zkušeností. Zkuste se vcítit do návštěvníků webu a položit si otázku, která slova by při hledání vašeho produktu použili. Dojdou-li vám nápady, může vám pomoci Nástroj pro návrh klíčových slov (na kartě Vytváření přehledů a nástroje).
- Naučte se používat vylučující klíčová slova. Pomohou vám odfiltrovat neužitečná vyhledávání a zabrání příliš vysoké útratě. Nerelevantní hledané výrazy lze zobrazit a přidat jako vylučující klíčová slova pomocí funkce Zobrazit vyhledávací dotazy... na kartě Klíčová slova. S touto funkcí můžete také objevit nové nápady na klíčová slova. Odfiltrování nevhodných hledaných výrazů je nejen jedním z pilířů každé snahy o optimalizaci, ale také rutinou, kterou je třeba čas od času zopakovat. Nelze se bez něj obejít.
Po provedení výše uvedených úkonů budeme mít k dispozici solidní základ: strukturovaný účet s účinnými reklamami a klíčovými slovy. V následujících článcích se dočtete o geografickém cílení, nabídkách a rozpočtech, umístěních reklam a postupech pro sledování výkonu kampaní.
Aleksei Petrov, tým Google AdWords
Za překlad zodpovědný: Peter Zeman, Google AdWords
Žádné komentáře :
Okomentovat