Optimalizace pro začátečníky - 2.část
Cílení
Existují dva spolupracující typy cílení – jazykové a geografické. Jen vy sami nejlépe víte, kde se nacházejí vaši potenciální zákazníci.
Obecně však platí, že vhodnější než inzerce s celosvětovým pokrytím je úsilí zaměřené na země s největším potenciálem. Jsou vaše služby obecně spíše lokalizované? Pokud ano, nevybírejte celou zemi, ale zvolte pouze konkrétní město nebo region.
Několik tipů týkajících se jazykového a geografického cílení:
- Zajímá vás francouzský trh? Pak vytvořte samostatnou kampaň, která bude cílit na francouzštinu, a napište odpovídající reklamy a klíčová slova. Mají-li být reklamy co nejrelevantnější, nepoužívejte všechny v jediné kampani.
- Zvolíte-li v rámci nastavení geografického cílení jako zemi Velkou Británii, návštěvníci z Francie uvidí reklamy jen tehdy, budou-li vyhledávat na webu Google.co.uk. A co když vás návštěvníci mimo Velkou Británii vůbec nezajímají? Pak nevybírejte Velkou Británii jako zemi, ale ručně přidejte každý region (nastavení geografického cílení) a problém je vyřešen.
- Jedna kampaň = jeden jazyk. Nemá smysl zobrazovat reklamy v němčině francouzsky hovořícím uživatelům. Z tohoto pravidlaexistuje jedna výjimka. Chcete-li pokrýt všechny uživatele v určité zemi, může být užitečné přidat k ruštině, ukrajinštině či jiným národním jazykům angličtinu. V takovém případě je ale nutno zajistit, aby se geografické cílení zaměřovalo pouze na relevantní země. Nechcete přece zobrazovat reklamy na čistírnu oděvů v Helsinkách anglicky hovořícím uživatelům v Austrálii.
- Sledujte účinnost kampaně podle zemí (karta Dimenze) a vypusťte země s nejnižší mírou prokliku (CTR), případně s nejnižší mírou konverze.

Rozpočet
Jaký nastavit rozpočet? Kolik peněz bude utráceno za inzerci? Na první otázku můžete odpovědět pouze vy sami, na tu druhou pak odpovídají statistiky. Dejme tomu, že máte tři reklamní kampaně, ale nemůžete měsíčně utratit za inzerci více než 12 000 Kč. To znamená, že na každou kampaň bude měsíčně potřeba 4000 Kč. Ve výchozím nastavení tedy bude denní rozpočet každé kampaně činit asi 133 Kč. Je pro vás jedna z kampaní důležitější než zbylé dvě? Pak jí přidělte denní rozpočet 240 Kč a zbylým dvěma po 80 Kč.
Jako vždy následuje několik doporučení a tipů pro nastavení denního rozpočtu:
- Sledujte, o kolik zobrazení přicházíte v důsledku nedostatečného rozpočtu. Stačí na stránce s přehledem všech kampaní nad grafem kliknout na tlačítko Sloupce a zaškrtnout políčko Míra ztracených zobrazení (rozpočet). Pro každou kampaň se zobrazí podíl ztracených zobrazení v důsledku rozpočtu.
- Přicházíte z důvodu nízkého rozpočtu o mnoho zobrazení nebo se reklamy přestaly zobrazovat, protože byl vyčerpán rozpočet na další den? Můžete přerozdělit rozpočet mezi kampaně. Stále to nestačí? Možná by se vyplatilo zvýšit celkový rozpočet účtu a vhodně rozdělit prostředky mezi jednotlivé kampaně.
- V rámci nastavení kampaně (Preferovaná pozice, Způsob zobrazování) můžete zvolit urychlené zobrazování, nebo standardní zobrazování. V prvním případě bude systém zobrazovat reklamy tak často, jak to bude možné nehledě na rozpočet, zatímco s druhou možností se pokusí rozprostřít částku rozpočtu rovnoměrně na celý den.
- V některých dnech může systém povolit přečerpání rozpočtu účtu. Nemusíte však mít obavy. Tuto částku vykompenzuje nižší útrata jiný den, případně oprava formou kreditu. V průměru za celé účetní období nikdy nezaplatíte denně více, než činí váš denní rozpočet.
Podle doporučení v tomto a předchozím článku jsme se naučili založit správně strukturovaný účet s vhodným rozpočtem a cílením. Zbývá probrat už jen pár věcí: správné nastavení umístění a nabídek a sledování výkonu účtu. Těmto tématům se budou věnovat další články. Sledujte nás!


Žádné komentáře :
Okomentovat