V páté části série pro začátečníky a inzerenty, kteří si chtějí zopakovat základy AdWords, si povíme o tom, jak ve vyhledávací síti funguje hodnocení reklamy a skóre kvality.

Mnoho inzerentů si klade otázku, jak se určuje pozice reklamy mezi sponzorovanými odkazy a jak lze zlepšit hodnocení reklamy. Hodnocení reklamy cílené na klíčová slova na stránce s výsledky vyhledávání se určuje na základě maximální ceny za proklik (CPC) a skóre kvality odpovídajícího klíčového slova. Skóre kvality vychází z výkonu klíčového slova a reklamy v poslední době, z jejich relevance ve vztahu k vyhledávacímu dotazu a z dalších relevantních faktorů.

Hodnocení reklamy = nabídka CPC × skóre kvality

Chcete-li získat co nejlepší hodnocení reklamy, a tudíž i vyšší pozici reklamy, jsou důležité následující skutečnosti:

• Je nutné použít relevantní klíčová slova a text reklamy, dosáhnout vysoké míry prokliku a nastavit vysokou nabídku CPC. Toho dosáhnete, pokud spolu budou klíčová slova, vstupní stránka a text reklamy vzájemně souviset.
• Pokud jde o kvalitu, musí webové stránky dodržovat doporučení pro vstupní stránky.
• Pro společnost Google je velmi důležité poskytovat uživatelům relevantní informace a zajistit příjemný uživatelský dojem- a právě k tomu slouží skóre kvality. Reklama se může umístit na nejvyšší pozici pouze tehdy, je-li skóre kvality vysoké.
Sponzorované odkazy a přirozené výsledky vyhledávání pracují nezávisle na sobě. Potřebujete-li pomoc s optimalizací pro vyhledávače, můžete využít tyto pokyny pro webmastery.

Pokud se budete řídit výše uvedenými obecnými pravidly, mělo by se vám podařit zvýšit skóre kvality a zlepšit hodnocení reklamy. Zároveň se mohou snížit ceny za proklik. Jinými slovy, bude-li vyšší skóre kvality, můžete za nastavený rozpočet získat více reklam.

Věříme, že se vám budou tyto tipy při inzerci s AdWords hodit. Další informace a pokyny naleznete v průvodci AdWords pro začátečníky v centru nápovědy AdWords. Další informace o hodnocení reklamy naleznete v bezplatných videokurzech naší AdWords Online Univerzity. Již nyní se můžete těšit na další příspěvek v rámci této série pro začátečníky.

Kristin Sarstedt – tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords