Bourání mýtů o AdWords: Uvádíme mýty na pravou míru. – Část 2

V předchozím příspěvku jsme vám sdělili pravdu o 4 populárních mýtech o AdWords. Nyní vám představíme dalších pět mylných představ o AdWords, se kterými se často setkáváme.
- historická míra prokliku (CTR) klíčového slova a odpovídající reklamy na Googlu; CTR v obsahové síti Google ovlivňuje skóre kvality pouze v obsahové síti Google, nikoli na Googlu,
- kvalita vstupní stránky
- historie účtu, která se měří na základě CTR všech reklam a klíčových slov v účtu,
- historická CTR viditelných adres URL v reklamní sestavě,
- historický výkon klíčového slova na konkrétní vyhledávací dotaz na Googlu pro všechny inzerenty,
- výkon účtu v geografickém regionu, ve kterém se bude reklama zobrazovat.
Další informace o faktorech, které mají vliv na skóre kvality, najdete v tomto článku Nápovědy AdWords.
Mýtus č. 6: Zaměstnanci společnosti Google mohou za některé inzerenty AdWords ručně upravovat cenu za proklik.
Skutečnost: Zaměstnanci společnosti Google nemají žádný vliv na cenu za proklik (CPC), kterou musí zákazníci AdWords zaplatit v programu AdWords. Ceny reklam AdWords se určují pro všechny zákazníky stejně, a to prostřednictvím aukce reklam. Podrobné vysvětlení najdete v tomto videu na YouTube, kde náš hlavní ekonom Hal Varian vysvětluje princip této aukce reklam.
Pokaždé, když uživatel zadá vyhledávací dotaz, proběhne samostatná aukce. Tato aukce určí hodnocení reklamy. Hodnocení reklamy pak rozhodne o tom, které reklamy se na daný vyhledávací dotaz zobrazí na stránce s výsledky vyhledávání Google a jaké bude jejich pořadí.
Systém AdWords při každé aukci vyhodnotí dané klíčové slovo a vypočítá jeho skóre kvality. Poté vypočítá nabídku potřebnou pro vstup do konkrétní aukce. Čím vyšší je skóre kvality, tím nižší je minimální nabídka a naopak. Pokud CPC klíčového slova nesplňuje požadavek minimální nabídky, reklama se nezobrazí.
Mýtus č. 7: Google prodává pozice reklamy nad základními výsledky vyhledávání.
Skutečnost: Program AdWords neprodává žádné pozice reklamy za pevnou cenu. To platí i pro takzvanou nejvyšší pozici, na které se mohou nad bezplatnými výsledky vyhledávání Google zobrazit až tři reklamy AdWords. Jak bylo vysvětleno v odpovědi na mýtus č. 6, umístění reklamy má dynamickou povahu a vychází z hodnocení reklamy klíčového slova.
- automobily
- motocykly
- skútry
Žádné komentáře :
Okomentovat