Týmy podpory AdWords často narážejí na podivuhodná až bizarní „fakta o AdWords“, se kterými se zákazníci setkali na internetu nebo se o nich doslechli. V poslední době jsme shromažďovali různé mylné představy o AdWords, o kterých jsme se dozvěděli. Nyní bychom tuto sérii příspěvků rádi využili k tomu, abychom nejčastější mýty o AdWords uvedli na pravou míru a pověděli vám, jak se věci skutečně mají. Začneme tedy rovnou s prvním mýtem.

Mýtus č. 1: Útrata za inzerci v Google AdWords má vliv na hodnocení webových stránek v bezplatných výsledcích vyhledávání Google.

Skutečnost: Program Google AdWords je nezávislý na bezplatných výsledcích vyhledávání Google a naopak. Zvýšená či snížená útrata za inzerci tedy nemá kladný ani záporný vliv na hodnocení stránek v bezplatných výsledcích vyhledávání Google. Rovněž tak není pravda, že pokud zrušíte účet AdWords, nebudou se vaše webové stránky moci objevit v bezplatných výsledcích vyhledávání Google. Další informace o hodnocení webových stránek v bezplatných výsledcích vyhledávání Google naleznete v Centrále pro webmastery společnosti Google.

Mýtus č. 2: Program Google AdWords odmítl moji kreditní kartu.

Skutečnost: Společnost Google kreditní karty běžně neodmítá. K odmítnutí obvykle dojde u banky či instituce, která kartu vydala, nebo u společnosti, která pro ně zpracovává platby.
Pokud byla vaše kreditní karta odmítnuta, zkontrolujte nejdříve níže uvedené body.
Některá z následujících položek možná nebyla na stránce Nastavení fakturace zadána správně:
  • číslo kreditní karty nebo bezpečnostní kód,
  • datum vypršení platnosti,
  • fakturační adresa, případně telefonní číslo.
Dále je možné, že je příliš nízká hodnota jedné z následujících položek:
  • kreditní limit,
  • maximální částka platby,
  • počet možných plateb během určitého období.
O vyřešení tohoto problému požádejte svoji banku nebo instituci, která vám vydala kartu.

Je rovněž možné, že karta neumožňuje následující transakce:
  • online platby,
  • automatické platby.
Podporu AdWords kontaktujte až poté, co budou všechny uvedené příčiny prošetřeny a vyloučeny.

Mýtus č. 3: Moji konkurenti klikají na mé reklamy a Google nečiní žádná protiopatření.
Skutečnost: Bezpečnost inzerentů AdWords je pro společnost Google hlavní prioritou. Počet kliknutí na reklamy Google AdWords je pozorně analyzován pomocí třífázového systému, aby nedocházelo ke zneužití. V jednotlivých fázích procesu filtrování kombinujeme jedinečné a moderní metody, čímž maximalizujeme preventivní detekci neplatné aktivity. Naši technici rovněž neustále zlepšují technologie sledování, zdokonalují filtry a zkoumají rostoucí soubor různých signálů.

Filtry v reálném čase: Naše systémy v reálném čase filtrují aktivity, které odpovídají profilu neplatného chování (například přílišné množství opakovaných kliknutí). Rovněž vyřadí kliknutí a zobrazení ze známých zdrojů neplatné aktivity.

Analýza offline: Náš vyšetřovací tým zkoumá případy neplatných kliknutí pomocí specializovaných algoritmů, nástrojů a postupů.

Reaktivní vyšetřování: Všechny dotazy inzerentů se předávají jednomu ze členů našeho týmu zabývajícího se kvalitou prokliků, který překontroluje provoz na účtu inzerenta. Třífázový systém pro detekci neplatných kliknutí prověřil nezávislý expert, dr. Alexander Tuzhilin – profesor informačních systémů na Newyorské univerzitě. Zjistil, že je adekvátní, a zdůraznil jeho vysokou kvalitu a neustále zdokonalování. Jeho úplnou zprávu naleznete zde (str. 25-26, 47). Příslušný příspěvek je k dispozici na Oficiálním blogu Google v angličtině.

Mýtus č. 4: Velká a malá písmena v klíčových slovech AdWords hrají roli.
Skutečnost: Systém AdWords nerozlišuje mezi velkými a malými písmeny. Možná vás bude zajímat, že naši odborníci a stratégové při vytváření seznamů klíčových slov používají pouze malá písmena.

UMTS = umts
Telefon Android = telefon android

Nyní víte o čtyřech nejběžnějších mylných představách o AdWords. Ve druhé části vám představíme další mýty o AdWords a povíme vám, jaká je skutečnost. Nenechte si ujít další příspěvky v této sérii.

Příspěvek od Tobiase Marmanna z týmu Inside AdWords