Vylepšení AdWords pro dnešní propojený svět
6. února 2013
Dnes vylepšujeme službu AdWords a představujeme rozšířené kampaně. Jedná se o první krok v rámci naší snahy usnadnit inzerentům správu reklamních kampaní v dnešním světě plném různých zařízení.
Proč používat rozšířené kampaně?
Lidé jsou neustále v kontaktu a při komunikaci, nakupování a zábavě využívají různá zařízení. V rámci nedávné studie bylo zjištěno, že 90 % spotřebitelů postupně přechází během jednoho dne mezi několika obrazovkami. Stále se navíc objevují nová zařízení – počítače, notebooky, tablety, smartphony, hybridní zařízení, miniaturní tablety, televize a další. V budoucnu přibudou další digitální obrazovky a zařízení. Rozdíly mezi nimi budou stále méně zřetelné. Stírání hranic mezi zařízeními lze například vidět na tom, že uživatelé zacházejí s tablety a počítači podobným způsobem.
Pro firmy tím vznikají nové příležitosti, marketing se však stává složitějším a časově náročnějším. Provozovatel pizzerie by například mohl chtít zobrazovat jednu reklamu uživateli, který vyhledává výraz „pizza“ ve 13:00 na počítači v práci (pravděpodobně odkaz na online formulář pro objednávku z jídelního lístku), a jinou reklamu někomu, kdo výraz „pizza“ vyhledává ve 20:00 pomocí smartphonu a nachází se 500 metrů od restaurace (pravděpodobně telefonní číslo s možností volání a vyhledávač polohy restaurace). Signály, jako jsou například poloha uživatele, denní doba a možnosti použitého zařízení, jsou pro zobrazování správných reklam stále důležitější.
K tomu již není nutné kombinovat a porovnávat několik samostatných kampaní, přehledů a rozšíření reklam. Díky rozšířeným kampaním může provozovatel pizzerie spravovat všechna potřebná nastavení na jednom místě. Rozšířené kampaně umožňují oslovit uživatele pomocí správných reklam na základě kontextu, jako je jejich poloha, aktuální denní doba nebo typ zařízení, a to pro všechna zařízení současně, aniž by bylo nutné provozovat několik samostatných kampaní.
Hlavní funkce
Přehled některých hlavních funkcí
1. Výkonné marketingové nástroje pro svět plný různých zařízení
Lidé chtějí při vyhledávání získat výsledky, které jsou relevantní k jejich aktuálnímu kontextu – např. vzhledem k jejich zařízení, poloze nebo aktuální denní době. Rozšířené kampaně umožňují snáze spravovat kampaně a rozpočty ve světě plném různých zařízení. V rámci nastavení kampaně lze totiž upravovat nabídku maximální ceny za proklik s ohledem na různá zařízení, polohu uživatelů, denní dobu a další faktory – vše v rámci jedné kampaně.
Příklad: Provozovatel kavárny s nabídkou snídaní chce oslovit lidi v okolí, kteří pomocí smartphonů vyhledávají výrazy „káva“ a „snídaně“. V rámci úprav kampaně může pomocí tří jednoduchých položek zvýšit nabídku ceny za proklik o 25 % pro lidi, kteří se nacházejí v okruhu 500 metrů, snížit nabídku ceny za proklik o 20 % pro vyhledávání po jedenácté hodině večer a zvýšit nabídku ceny za proklik o 50 % pro vyhledávání pomocí smartphonů. Tyto úpravy cenových nabídek mohou platit pro všechny reklamy a všechna klíčová slova v jedné kampani.
2. Chytřejší reklamy optimalizované pro uživatele v různém kontextu
Lidé na cestách nebo v okolí vaší prodejny mohou hledat něco jiného, než lidé sedící u svého pracovního stolu. Pomocí rozšířených kampaní můžete zobrazovat reklamy v různých zařízeních se správným textem reklamy, odkazem na podstránku, aplikací nebo rozšířením, aniž byste museli upravovat každou kampaň pro všechny možné kombinace zařízení, polohy a denní doby.
Příklad: Maloobchodník s celostátní působností, který současně provozuje kamenné obchody a webové stránky, může zobrazovat reklamy s možností volání a rozšířením o lokalitu lidem, kteří vyhledávají pomocí smartphonu, a reklamu na elektronický obchod lidem, kteří vyhledávají pomocí počítače. To vše v rámci jedné kampaně.
3. Pokročilé přehledy pro měření nových typů konverzí
Technologie dávají lidem nové možnosti interakce s vašimi reklamami. Potenciální zákazníci si mohou prostřednictvím vaší reklamy stáhnout aplikaci nebo vám mohou zavolat. Pro marketingové manažery bylo měření a porovnávání těchto interakcí obtížné. Aby bylo měření celkové hodnoty kampaní snazší, v budoucnu umožní rozšířené kampaně snadno počítat volání a stažení aplikací jako konverze v přehledech AdWords.
Využívání rozšířených kampaní
Inzerenti si budou moci zvolit možnost rozšířených kampaní během několika následujících týdnů. Všechny kampaně následně začnou využívat nový systém v polovině roku 2013.
Cílem rozšířených kampaní je pomoci inzerentům uspět ve světě, kde lidé používají několik obrazovek. Chápeme však, že přechod na tyto kampaně po vás může z počátku vyžadovat určité změny. Zde je nekolik zdrojů informací, které vám mohou pomoci:
Během následujících týdnů vám na blogu Inside AdWords budeme přinášet informace o nových funkcích spolu s tipy a doporučenými postupy. Budeme rádi, pokud nám napíšete vaše postřehy a připomínky.
Autor příspěvku: Sridhar Ramaswamy, zástupce ředitele oddělení inženýrství
Proč používat rozšířené kampaně?
Lidé jsou neustále v kontaktu a při komunikaci, nakupování a zábavě využívají různá zařízení. V rámci nedávné studie bylo zjištěno, že 90 % spotřebitelů postupně přechází během jednoho dne mezi několika obrazovkami. Stále se navíc objevují nová zařízení – počítače, notebooky, tablety, smartphony, hybridní zařízení, miniaturní tablety, televize a další. V budoucnu přibudou další digitální obrazovky a zařízení. Rozdíly mezi nimi budou stále méně zřetelné. Stírání hranic mezi zařízeními lze například vidět na tom, že uživatelé zacházejí s tablety a počítači podobným způsobem.
Pro firmy tím vznikají nové příležitosti, marketing se však stává složitějším a časově náročnějším. Provozovatel pizzerie by například mohl chtít zobrazovat jednu reklamu uživateli, který vyhledává výraz „pizza“ ve 13:00 na počítači v práci (pravděpodobně odkaz na online formulář pro objednávku z jídelního lístku), a jinou reklamu někomu, kdo výraz „pizza“ vyhledává ve 20:00 pomocí smartphonu a nachází se 500 metrů od restaurace (pravděpodobně telefonní číslo s možností volání a vyhledávač polohy restaurace). Signály, jako jsou například poloha uživatele, denní doba a možnosti použitého zařízení, jsou pro zobrazování správných reklam stále důležitější.
K tomu již není nutné kombinovat a porovnávat několik samostatných kampaní, přehledů a rozšíření reklam. Díky rozšířeným kampaním může provozovatel pizzerie spravovat všechna potřebná nastavení na jednom místě. Rozšířené kampaně umožňují oslovit uživatele pomocí správných reklam na základě kontextu, jako je jejich poloha, aktuální denní doba nebo typ zařízení, a to pro všechna zařízení současně, aniž by bylo nutné provozovat několik samostatných kampaní.
Hlavní funkce
Přehled některých hlavních funkcí
1. Výkonné marketingové nástroje pro svět plný různých zařízení
Lidé chtějí při vyhledávání získat výsledky, které jsou relevantní k jejich aktuálnímu kontextu – např. vzhledem k jejich zařízení, poloze nebo aktuální denní době. Rozšířené kampaně umožňují snáze spravovat kampaně a rozpočty ve světě plném různých zařízení. V rámci nastavení kampaně lze totiž upravovat nabídku maximální ceny za proklik s ohledem na různá zařízení, polohu uživatelů, denní dobu a další faktory – vše v rámci jedné kampaně.
Příklad: Provozovatel kavárny s nabídkou snídaní chce oslovit lidi v okolí, kteří pomocí smartphonů vyhledávají výrazy „káva“ a „snídaně“. V rámci úprav kampaně může pomocí tří jednoduchých položek zvýšit nabídku ceny za proklik o 25 % pro lidi, kteří se nacházejí v okruhu 500 metrů, snížit nabídku ceny za proklik o 20 % pro vyhledávání po jedenácté hodině večer a zvýšit nabídku ceny za proklik o 50 % pro vyhledávání pomocí smartphonů. Tyto úpravy cenových nabídek mohou platit pro všechny reklamy a všechna klíčová slova v jedné kampani.
2. Chytřejší reklamy optimalizované pro uživatele v různém kontextu
Lidé na cestách nebo v okolí vaší prodejny mohou hledat něco jiného, než lidé sedící u svého pracovního stolu. Pomocí rozšířených kampaní můžete zobrazovat reklamy v různých zařízeních se správným textem reklamy, odkazem na podstránku, aplikací nebo rozšířením, aniž byste museli upravovat každou kampaň pro všechny možné kombinace zařízení, polohy a denní doby.
Příklad: Maloobchodník s celostátní působností, který současně provozuje kamenné obchody a webové stránky, může zobrazovat reklamy s možností volání a rozšířením o lokalitu lidem, kteří vyhledávají pomocí smartphonu, a reklamu na elektronický obchod lidem, kteří vyhledávají pomocí počítače. To vše v rámci jedné kampaně.
3. Pokročilé přehledy pro měření nových typů konverzí
Technologie dávají lidem nové možnosti interakce s vašimi reklamami. Potenciální zákazníci si mohou prostřednictvím vaší reklamy stáhnout aplikaci nebo vám mohou zavolat. Pro marketingové manažery bylo měření a porovnávání těchto interakcí obtížné. Aby bylo měření celkové hodnoty kampaní snazší, v budoucnu umožní rozšířené kampaně snadno počítat volání a stažení aplikací jako konverze v přehledech AdWords.
Využívání rozšířených kampaní
Inzerenti si budou moci zvolit možnost rozšířených kampaní během několika následujících týdnů. Všechny kampaně následně začnou využívat nový systém v polovině roku 2013.
Cílem rozšířených kampaní je pomoci inzerentům uspět ve světě, kde lidé používají několik obrazovek. Chápeme však, že přechod na tyto kampaně po vás může z počátku vyžadovat určité změny. Zde je nekolik zdrojů informací, které vám mohou pomoci:
Během následujících týdnů vám na blogu Inside AdWords budeme přinášet informace o nových funkcích spolu s tipy a doporučenými postupy. Budeme rádi, pokud nám napíšete vaše postřehy a připomínky.
Autor příspěvku: Sridhar Ramaswamy, zástupce ředitele oddělení inženýrství
Žádné komentáře :
Okomentovat