Už několik měsíců se snažíme o to, aby uživatelé při vyhledávání získali co nejkvalitnější výsledky. V únoru letošního roku jsme proto provedli změnu algoritmu s názvem Panda pro vyhledávání v angličtině po celém světě. V naší snaze vylepšovat vyhledávání pokračujeme, a proto dnes zavádíme Pandu i pro další jazyky, včetně češtiny. To, že změna algoritmu pozitivně ovlivňuje výsledky vyhledávání Googlu dokazují nejenom naše výzkumy, ale hlavně spokojenost našich uživatelů.

Pro většinu jazyků bude mít změna algoritmu dopad na 6 - 9% hledaných dotazů, což je výrazně méně než při prvním spuštění Pandy, které ovlivnilo téměř 12% anglických výrazů.

Více o tom, jak Google vyhledává kvalitní webstránky se můžete dočíst na blogu webmástrů. Pro webmastery jsme připravili také online fórum, kde mohou získat dodatečné informace nebo rady.

Spokojenost uživatelů je pro nás na prvním místě, proto budeme i nadále pracovat na tom, aby uživatelé při vyhledávání dostávali co nejlepší odpovědi na své dotazy.

Amit Singhal, Google