1. Ponechejte stávající řešení. Duplicitní obsah se nachází na řadě stránek. Proces indexování často řeší podobné případy namísto webmasterů a uživatelů. A i když nejde o zcela optimální chování, je plně legitimní a v pořádku. :)
  2. Pokud jde konkrétně o kořenové URL vašich stránek, ujišťujeme vás, že adresa http://example.com je zcela ekvivalentní s adresou http://example.com/ a nepřesměruje ji ani Chuck Norris.
  • Používejte konzistentně preferovanou verzi. Zadávejte ji ve svých interních odkazech. Pokud používáte soubory Sitemap, uveďte v ní preferovanou verzi (a neuvádějte duplicitní URL).
  • Duplicitní URL přesměrujte na preferovanou verzi pomocí HTTP přesměrování s kódem 301. Pokud to není možné, dalším dobrým řešením je použití parametru rel=”canonical”. Parametr rel=”canonical” funguje při indexování Googlem i ostatními velkými vyhledávači podobně jako přesměrování 301.
  • Konfiguraci přesměrování 301 můžete otestovat pomocí nástroje Načíst jako Googlebot v Nástrojích pro webmastery. Zkontrolujte, zda se následující URL chovají podle očekávání:
http://example.com/foo/

http://example.com/foo
  • V Nástrojích pro webmastery zkontrolujte chyby při procházení, a je-li to možné, také log soubory na vašem webovém serveru pro kontrolu správné implementace přesměrování 301.
  • A je to! Může vás hřát vědomí, že máte efektivně nastavený server, a těšit myšlenka, že vaše stránky jsou lépe optimalizované.