Pohled agentury: Vyvrácení mylných představ o AdWords, 1. část
18. srpna 2010

Jako online marketingová agentura a poskytovatel služeb v oblasti marketingu ve vyhledávačích musíme denně uvádět na pravou míru všeobecně rozšířené polopravdy a mylné představy o Google AdWords. Ať už jde o názory jako „Na reklamy nikdo nekliká‟ nebo záměnu pojmů SEM a SEO. Tento příspěvek má za úkol objasnit některé z nejčastějších fám a nedorozumění týkajících se marketingu na bázi klíčových slov.
„Je služba AdWords optimalizací pro vyhledávače, nebo ne?‟
V dotazech se nás klienti často ptají na optimalizaci pro vyhledávače, i když mají ve skutečnosti na mysli SEM – inzerci ve vyhledávačích. SEM je zkratka pro marketing ve vyhledávačích, zatímco SEO označuje optimalizaci pro vyhledávače. Druhý pojem označuje zlepšování hodnocení webu v přirozených (bezplatných) výsledcích vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače tedy nemá s reklamami Google AdWords nic společného.
„Reklamy jsou placeny za každé zobrazení, je to tak?"
Výhodou inzerce ve vyhledávačích je platební model ceny za proklik. To znamená, že klient platí za každé kliknutí na reklamu, ale ne za vizuální kontakt (zobrazení reklamy). Na rozdíl od „tradiční‟ online inzerce, u které je většinou účtováno každé zobrazení, platí klienti AdWords pouze tehdy, pokud potenciální klient (vyhledávající) přímo klikne na reklamu a tím pádem projeví zájem o danou nabídku. Velkou výhodou tedy je, že platíte jen za reálné návštěvníky vašeho webu, nikoli za obtížně měřitelné výsledky pokrytí reklamy. Forma inzerce ceny za proklik je obzvlášť populární u inzerentů, kteří preferují přímou odezvu, jako jsou nákupy či potenciální zákazníci.
Inzerce placená na základě počtu zobrazení je však vhodná pro inzerenty, kteří chtějí zvýšit povědomí o značce. Klienti v tomto případě většinou spoléhají na grafické reklamy, které je možno zobrazit v reklamní síti Google. Nedávno představený přehled konverzí po shlédnutí AdWords umožňuje měřit úspěch právě takových reklam. Tím je odstraněn problém obtížného měření úspěchu reklam, které jsou placené podle počtu zobrazení.
„Můj web se objevuje na první stránce bezplatných výsledků vyhledávání, takže nepotřebuji SEM.‟
Majitelé webů, které se objevují ve vysokých pozicích přirozených výsledků vyhledávání, jsou často přesvědčeni, že nepotřebují spoléhat i na reklamy AdWords. Zde je na místě upozornit na pravidlo „10 + 20 = 60‟. Takzvaný synergický efekt ústí ve vyšší návštěvnost stránky, která je přítomna v obou kanálech (SEO i SEM) najednou, než když je přítomna v každém zvlášť. To vyplývá z vyšší jistoty, kterou potenciální klient získá, když vidí web jak v přirozených, tak placených výsledcích vyhledávání.
„Rychle jsem spotřeboval(a) jsem rozpočet, ale nezaznamenal(a) žádné výsledky!‟
Mnoho z našich zákazníků AdWords zkoušelo už dříve. Kvůli nedostatku zkušeností a znalostí sledování a optimalizace brzo vyčerpali rozpočet. Úspěchy byly proto obtížně prokazatelné a tak celý kanál odepsali jako nevýnosný. SEM však nabízí možnosti měření úspěchu v míře nesrovnatelné s jinými kanály díky sledování konverzí. Další problém jsou často velmi nízké rozpočty, které naši klienti vyhrazují. Pokud se účastníte aukce reklam v odvětví, ve kterém je silná konkurence, je často nemožné vytvořit si objektivní úsudek o ziskovosti kanálu po útratě pouhých 100 EUR.
Toto jsou první čtyři postoje, se kterými se agentura Projecter pravidelně setkává. V druhém příspěvku série budou osvětleny některé další mylné představy. Zůstaňte s námi.
Příspěvek od Jasmin Schindlerové a Katji von der Burg – Projecter, online marketingová agentura
PS: Jste agentura AdWords nebo o AdWords vedete blog? Měli byste zájem také napsat příspěvek do našeho blogu? Pak neváhejte a pomocí tohoto formuláře nám můžete sdělit své nápady.
Zodpovědná za překlad: Zuzana Stieranková, Google AdWords


Žádné komentáře :
Okomentovat