Spouštíme nový certifikační program AdWords
27. dubna 2010

Včerejším dnem jsme po celém světě spustili nový certifikační program pro naše (převážně agenturní) partnery s názvem Google AdWords Certified Partner. Nový certifikační program nahrazuje dosavadní kvalifikační systém Google Advertising Professional (GAP - Google Qualified Individual a Google Qualified Company) a přináší několik výrazných novinek:
1. Nové podmínky programu Google AdWords Certified Partner
Nový program klade ještě větší důraz na znalost a ovládání systému Google AdWords, a to také z pohledu strategie a plánování kampaní klienta. Stávající zkouška GAP je proto nahrazena hned čtyřmi novými zkouškami, dokládající znalosti reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti, grafické reklamy, měření a reportování.
Aby se agentura stala nositelem certifikace GACP, minimálně jeden její zaměstnanec musí mít na svém kontě dvě zkoušky (Základy vyhledávání a jednu z pokročilých zkoušek). Další požadavky programu najdete v Centru nápovědy.
Úspěšný držitel zkoušek od nás dostává doklad o jejich složení, agentura GACP pak může využívat logo programu; to je vybaveno prvkem "Click to verify" a odkáže potenciálního klienta na profilovou stránku agentury, aby si mohl ověřit, zda agentura opravdu splňuje požadavky programu.
Další informace najdete na domovské stránce programu.
2. Vyhledávání certifikovaných partnerů
Druhou výraznou novinkou je možnost vyhledávání certifikovaných partnerů ve speciálním "online adresáři". Tento nástroj je určen především pro malé a střední podniky, které hledají pomoc se svými kampaněmi. Mohou vyhledávat podle výše plánovaných reklamních výdajů, země působení agentur či zkušeností s určitými obory klientů.
Aby se agentury v novém nástroji objevily, musí se zobrazováním souhlasit a vyplnit údaje o svých zkušenostech a možnostech.
3. Zvýhodněný přístup ke Google AdWords API
Google AdWords API umožňuje vytváření aplikací, které přímo pracují s platformou Google AdWords. Agentury jej mohou využít vývoji vlastních nástrojů pro efektivní a kreativní správu rozsáhlých kampaní.
V novém programu zpřístupňujeme AdWords API ve zvýhodněném modelu - certifikovaní partneři, kteří splní podmínky, dostávají v závislosti na spravovaném klientském rozpočtu přístup zdarma. Více informací naleznete zde.
Google Česká republika
4 komentáře :
Jinymi slovy pravidla pro ziskani certifikatu jsou mene prisne. Pro firmy misto dvou zamestnancu s certifikatem staci jeden a misto 100K USD za 90 dnu uz jen 10K. Pro jednotlivce neni nutne mit praktické zkusenosti se spravou reklamnich uctu (drive 1000 USD za 90 dnu) a muze tak certifikat ziskat kdokoli, kdo se nauci teorii. Nelibi se mi.
Mne sa paci. Mozno ta suma nemusela padnut na nulu, ale prave tymto certifikatom je mozne ziskat viac zakaznikov a preinvestovat viac, pravdaze je nutne mat aj nejake skusenosti. Skusal som aj vyhladavanie, fungovalo :-) a aj pre jednotlivcov. No nenasiel som tam iste osoby/agenturu, ktore sa na ich strankach prezentuju neprelinkovanym logom a kvalifikaciou, no myslim si ze kvalifikaciu nemaju platnu (mozno kedysi mali, neviem) a pouzivaju teda asi dane logo neopravnene. Je s tym mozne nieco spravit?
tom: k cemu ti je certifikat, ktery nema duveryhodnost prave proto, ze ho ziska kazdy kdo si nacte informace, ale reálně kampaně nikdy spravovat nemusel? A pro firmy nyní staci jen jeden takovy zamestnanec a 60 000 Kc mesicne na kampane. Chapu ze klient slysi na kazdy certifikat, ale jakou ma ten soucasny váhu?
OK, chapem. Tak dalo by sa ist aj dalej, nielen zostat pri preinvestovani penazi, ale sledovat paramete kvality a ako danym kontom narabal, podla toho co nastudoval. Pretoze da sa tiez povedat, ze minie nejake peniaze znamych na zle spravovane kampane. Ano je to uz extremny model. A priklanam sa pravdaze k Vasim nazorom, a ako som uz pisal, ta suma nemusela padnut na nulu.
Okomentovat