Dnešním dnem spouštíme druhé kolo programu Google Grants určeného pro české neziskové organizace. Stejně jako v prvním kole bude mít deset organizací, které splní podmínky programu, možnost využít online kampaně zdarma prostřednictvím reklamního systému Google AdWords pro propagaci své činnosti a konkrétních projektů.

Co je vlastně Google Grants? Google Grants umožňuje neziskovým organizacím nejrůznějšího zaměření (od vědy a technologie až po životní prostředí a umění) bezplatně využít reklamní systém AdWords od Googlu a spustit vlastní online kampaně ve vyhledávání na google.cz či google.com.

České neziskové organizace, které se chtějí o Google Grants v druhém kole ucházet, musejí splňovat jak obecné právní podmínky, tak i specifické téma tohoto kola. Úkolem tentokrát bude popsat, jak nezisková organizace (či její konkrétní projekt) nabízí inovativní řešení problémů, které trápí obyvatele České republiky. Ucházet se mohou i ty organizace, které v prvním kole neuspěly.

Přihlašovací formulář najdou neziskové organizace na stránce projektu www.google.cz/grants. Formulář je třeba řádně vyplnit a odeslat do 26. března 2010. Komisí vybrané neziskové organizace budou vyhlášeny 7. dubna 2010.

Pár tipů pro zájemce o Google Grants (a pro internetovou prezentaci obecně):
  • V přihlášce do programu Google Grants doporučujeme jasně formulovat, jak organizace (nebo její konkrétní projekt) zapadá do tématu kola.
  • Stejně tak je důležité jasně popsat, kde vidí neziskovka přínos Google AdWords pro svou činnost.
  • Webová stránka organizace by měla obsahovat aktuální informace (kontakty, projekty).
  • Pokud je to jen trochu možné, web by měl dokládat konkrétní příklady činnosti, příklady využití získaných prostředků, výsledky projektů a aktuality.
Kromě účasti v programu Google Grants mohou neziskové organizace využít i bezplatné nástroje Googlu, které jim mohou pomoci v komunikaci, fundraisingu i v budování povědomí o problémech, které řeší.
  • Balíček Aplikace Google: využití Gmailu, Kalendáře nebo Dokumentů Google pro sdílení informací a spolupráci ve virtuálních týmech
  • Geo-aplikace Mapy Google a Google Earth: pro vytvoření vlastní interaktivní mapy uvedení problémů, které nezisková organizace řešení, do kontextu (co se kde stalo nebo děje); pro vložení speciální mapy na svoje stránky atd.
  • Kanál na videoportálu YouTube: pro zapojení milionů lidí (uživatelů YouTube) pomocí video prezentace problému nebo názoru, které nezisková organizace podporuje
Více informací o programu Google Grants najdete na www.google.cz/grants.


Martina Laresová
Google Česká republika