Chcete-li propagovat své podnikání na internetu, nejdůležitější je představit si webové stránky jako skutečný obchod. Co očekáváte, když vcházíte do obchodu? Zákazníky obvykle zajímá několik základních věcí. Nejdůležitější je, aby snadno nalezli to, co hledají – zde se projeví přehledné uspořádání. Poté je třeba jasně zobrazit cenu a případné akční nabídky. Zákazník také očekává, že se mu někdo bude věnovat. Tuto roli obvykle zastávají prodavači. I v reálném světě si mohou zákazníci volně prohlížet zboží po celém obchodě. Na internetu je však mnohem obtížnější je v obchodě udržet. Věděli jste například, že návštěvníci se obvykle během pouhých 8 sekund rozhodnou, zda vůbec na vstupní stránce zůstanou? Stránky mohou obsahovat také prvky, které zákazníky spolehlivě znechutí. Je tedy velmi vhodné se jim vyhýbat:

1. Vyskakovací okna: Je velmi důležité návštěvníkům stránky ničím nezakrývat a nechat je samotné rozhodovat, kam se vydají.

2. Zdlouhavé načítání stránek: Zákazníci na internetu jsou obvykle velice netrpěliví a kritičtí, takže je záhodno jim nákup co nejvíce zjednodušit.

3. Registrace: Nutnost registrace nebo potřeba založení účtu pro přístup na webové stránky mnoho uživatelů zcela spolehlivě odradí. Pokud se bez registrace zákazníků neobejdete, vysvětlete jim výhody a proces ničím nekomplikujte. Jiným vhodným řešením je možnost registrace až po dokončení nákupu, s nabídkou slevy na příští nákupy.

Toto je pro dnešek všechno, ale už nyní se můžete těšit na další díly o designu webových stránek.

Maribel Munoz z týmu AdWords