Vaše předsevzetí pro nový rok 2010 máte zatím plně pod kontrolou. Ale co Vaše daně spojené se službou AdWords?

Jak možná víte, došlo 1. ledna 2010 ke změnám v legislativě EU ohledně DPH. Následkem těchto změn potřebuje Google od všech inzerentů AdWords, kteří službu využívají pro obchodní účely, daňové identifikační číslo (DIČ). Toto číslo je nutné k tomu, abyste i nadále mohli zůstat zodpovědní za odvádění svých vlastních daní místo toho, abychom Vám je účtovali my v rámci poplatků za Vaši inzerci.

Jak toto číslo vypadá a kde je získáte? Daňové identifikační číslo (registrační číslo DPH) sestává z max. 15-ti znaků – první dva znaky jsou písmena označující členskou zemi EU, například „CZ“ pro Českou republiku, zatímco zbývající znaky jsou číslice. Toto číslo obdržíte od místního daňového úřadu. Pokud dosud své číslo nemáte, obraťte se na daňový úřad, který Vám na toto téma poskytne víc informací.

Pokud evropské DIČ již máte, stačí je jen zadat do účtu AdWords. Abychom Vám to co nejvíce usnadnili, vytvořili jsme dokument, do kterého můžete číslo přímo zadat. Případně můžete DIČ zadat i přímo ve Vašem účtu AdWords pod kartou Fakturace, v Nastavení fakturace. Zde v sekci Údaje o DPH kliknete na odkaz Upravit a své číslo DPH vyplníte.

Pošlete nám své DIČ ještě dnes – tak budete mít jak své reklamy, tak své daně plně pod palcem.

Lucie Pokorná,
Google AdWords