[Škola AdWords] Prečo jeden reklamný text nestačí?
17. července 2008
Často sa hovorí o dôležitosti optimalizácie on-line reklamných kampaní. Väčšina optimalizačných tipov sa venuje kľúčovým slovám alebo frázam. Môj článok sa zameriava na tvorbu reklamných textov, ktoré sú pre vás rovnako dôležité, ak nie dôlezitejšie ako samotné kľúčové slová. V Čechách a na Slovensku sa ešte stále za on-line reklamu považuje hlavne stĺpček sponzorovaných odkazov pri vyhľadávaní na www.google.cz alebo www.google.sk. Vaše reklamy v AdWords sa môžu zobrazovať aj na webových strákach, ktoré sú zapojené do programu AdSense. Tento príspevok opisuje len tvorbu reklamného textu pre Google vyhľadávanie. Optimalizáciám pre reklamy na webových stránkach sa bude venovať náš budúci príspevok.
Zamysleli ste sa niekedy nad dobrým reklamným textom? V Google AdWords máte na vyjadrenie k dispozícii 3 riadky textu + riadok pre web adresu (nadpis má limit 25 znakov, 2 riadky majú po 35, url adresa tiež 35 znakov).
Návod na dobrý a úspešný reklamný text:
Experimentujte s textami. Vždy si vytvorte minimálne 3 reklamné texty na skupinu kľúčových slov. Jeden reklamný text pre skupinu kľúčových slov neumožňuje testovať, čo najviac zaberá na vašich klientov a čo radi nemajú. Vo vašich štatistikách v AdWords účte presne zistíte, ktoré texty nachytávajú budúcich klientov a ktoré nie. Menej úspešné texty upravte po vzore tých lepších.

Príjemné vymýšlanie nových reklamných textov!
Anna Lamač Petráková
Senior Account Associate, AdWords
Dublin
Zamysleli ste sa niekedy nad dobrým reklamným textom? V Google AdWords máte na vyjadrenie k dispozícii 3 riadky textu + riadok pre web adresu (nadpis má limit 25 znakov, 2 riadky majú po 35, url adresa tiež 35 znakov).
Návod na dobrý a úspešný reklamný text:
- V nadpise vždy uveďte vyhľadávaný výraz (pr. Donáška Kvetov; Digitálny Fotoaparát)
- V prvom riadku popíšte váš produkt/službu (pr. Čerstvé Rezané Kvety Pre Vás; Široký Výber Plus Recenzie; Akciové Ceny A Doprava Zdarma?)
- V druhom riadku použite výzvu, ktorá motivuje k želanej akcii (pr. Objednajte Kyticu Už Dnes!; Zaregistrujte Sa Ešte Dnes; Prelistujte Si Náš Online Katalóg)
- Nebojte sa skratiek a interpunkcie - použite otáznik - oslovte vášho budúceho klienta, - skúste výkričník - výkričník máte povolený použiť 1-krát v texte, ale nie v titulke reklamy
- Použijte interkapitálizáciu - Začiatočné Písmená Slov V Reklamnom Texte Píšte Kapitálkami
- Sledujte aké texty používa konkurencia a snažte sa inšpirovať, zostane originálny a odlíšte sa od nich.
Experimentujte s textami. Vždy si vytvorte minimálne 3 reklamné texty na skupinu kľúčových slov. Jeden reklamný text pre skupinu kľúčových slov neumožňuje testovať, čo najviac zaberá na vašich klientov a čo radi nemajú. Vo vašich štatistikách v AdWords účte presne zistíte, ktoré texty nachytávajú budúcich klientov a ktoré nie. Menej úspešné texty upravte po vzore tých lepších.

Príjemné vymýšlanie nových reklamných textov!
Anna Lamač Petráková
Senior Account Associate, AdWords
Dublin
3 komentáře :
Začiatočné Písmená Slov V Reklamnom Texte Píšte Kapitálkami - tak tohle je naprosto nejpitomnejsi rada. Cestina i slovenstina ma pro pouzivani velkych pismen sva pravidla. Reklama, ktera pouziva velka zacatecni pismena je agresivni a vulgarni. Takova reklama neni DOBRA.
Toto je teda pekne srandovný príspevok ... na jednej strane zamestnanci Googlu doporučujú použiť výkričník v texte akcie, na strane druhej ho nám inzerentom tvrdo zakazujú a reklamy s výkričníkom nepovoľujú!!! Mám dojem, že by bali polovičku takýchto nekompetentných zamestnancov vyhodiť! Zvlášť tých negramotných, čo kontrolujú texty reklám a o pravidlách a napr. slovenčine nemajú ani šajnu. Takže, ak niečo píšete, skúste to láskavo aj dodržiavať!
Nemohu s vami souhlasit. Z jakeho duvodu, je pouzivani kapitalek na zacatcich slov vulgarni? Vzdyt se jedna pouze o vizualni efekt, ktery muze pomoci upoutat pozornost vyhledavajiciho. To, ze se tato metoda v Cechach nebo na Slovensku prilis nepouziva, urcite neni kvuli jeji vulgarnosti...
Pouzivani vykricniku v reklamnich textech je podle me velmi ucinne. Napr. ve spojeni s "call to action" je to velmi dobra metoda, jak zvysit CTR a snizit cenu za klik. Pouzivani interpunkci ma samozrejme sva pravidla, ktera je potreba dodrzovat. Pokud si tedy ke sve "action" frazi pripojite tri vykricniky, neni se cemu divit, ze text bude zastaven...
Okomentovat