AdWords Editor, program pro pohodlnější vytváření a správu AdWords kampaní, se dnes dočkal své šesté verze. Mezi vylepšení, která nejeden PPC specialista určitě ocení, patří:

  • Export statistik do formátu CSV: Od teď můžete exportovat soubor CSV obsahující statistiky účinnosti (CTR, konverze, atd.).

  • Výběr zdvojených klíčových slov: Šikovnější zacházení s duplikáty: po spuštění funkce "Najít zdvojená klíčová slova" můžete rychle vybrat všechna zdvojená klíčová slova splňující příslušná kritéria a poté je upravit nebo odstranit.

  • Používání vzorových slov v nástroji Nahradit text: více zde (v angličtině).

  • Přetažení myší: Reklamní sestavy můžete přetahovat myší už i ve stromovém zobrazení.

  • Vylepšené stahování statistik: Jakmile vyberete interval v nabídce Vybrat období pro statistiky, stáhne Editor AdWords nejnovější statistické údaje a zobrazí během stahování ukazatel průběhu.

  • Kampaně využívající Optimalizátor konverzí: AE 6 umožňuje práci i s Optimalizátorem konverzí (byť zatím nedokáže takové kampaně založit).

  • Vylučující stránky reklamní sestavy: Můžete přidat a aktualizovat vylučující stránky na úrovni reklamní sestavy.

  • Pokročilé vyhledávání: Můžete přidávat a odstraňovat omezení pro pokročilé vyhledávání.

  • Struktura karet (tabs): Čtyři karty pro reklamy (textové, grafické, na místní firmy a mobilní) jsou nyní společně na jedné kartě Reklamy.

  • Klávesové zkratky: Přibyly nové!

Všechna vylepšení a další podrobnosti najdete na stránce Poznámky k verzi.

AdWords Editor 6.0.0

AdWords Editor původně vznikl jako jednoduchý nástroj pro rychlé úpravy na PPC účtech. Od té doby se rozrostl do velmi samostatné platformy, která umožňuje mnohem víc. Z mého pohledu jsou nejdůležitější 4 zásadní výhody:

  1. Přehled nad účtem: v AdWords Editoru máte vždy přehled nad strukturou účtu (stromové zobrazení v levém sloupci) a kdykoliv můžete jedním kliknutím přeskočit kamkoliv.

  2. Práce "podle vašeho gusta": on-line rozhraní vás nutí vytvářet reklamní sestavy určitým způsobem (sestava -> text reklamy -> klíčová slova -> rozpočet & CPC). V Editoru můžete začít strukturou, pak vymyslíte klíčová slova a teprve na jejich základě píšete reklamní texty. Prostě pracujete podle toho, co vám vyhovuje nejlépe.

  3. Možnosti spolupráce a archivace: váš účet můžete kdykoliv uložit do .aes nebo .aea souboru a buď jej tak archivovat, nebo sdílet s kolegy, klienty atd. Nedocenitelné při optimalizacích a jejich schvalování.

  4. Desktopová aplikace: samozřejmé výhody jako rychlost, práce off-line, cut&paste, import, export, atd.
AdWords Editor 6.0 je k dispozici zde ve verzích pro PC i Mac.