GoogleBot už umí i formuláře
14. dubna 2008
Následující zpráva jistě potěší mnohé správce stránek a SEO specialisty: GoogleBot (tj. algoritmus, který prochází a indexuje internetové stránky) se už nezastaví před navigací založenou na formulářích.

Tento způsob odkazování na různé sekce webu je stále velmi rozšířen, a to i přes to, že v důsledku skrývá obsah většiny stránek před vyhledávači — a tím i před potenciálními uživateli. Těmto "neviditelným" stránkám se často říká deep web (hluboký web).
Stále samozřejmě platí zlaté pravidlo odkazovat na stránky vašeho webu pomocí obyčejného HTML odkazu (tag <a>), ale schopnost GoogleBota vyplňovat formuláře věci trochu uvolňuje. Je možné, že vaše stránky budou indexovány i přes to, že na ně ukazuje pouze formulář.
GoogleBot se samozřejmě nebude snažit vyplňovat složitější formuláře (např. ty registrační nebo typu POST) a i nadále se striktně drží standardu robots.txt. Více na Official Google Webmaster Central Blogu.
Svůj pohled na věc přisadila i naše SEO hvězda Matt Cutts. První (Googlem indexovaný) příspěvek na toto téma na českém internetu najdete na internetovém fóru Webtrh.
Filip Hráček
Account Strategist

Tento způsob odkazování na různé sekce webu je stále velmi rozšířen, a to i přes to, že v důsledku skrývá obsah většiny stránek před vyhledávači — a tím i před potenciálními uživateli. Těmto "neviditelným" stránkám se často říká deep web (hluboký web).
Stále samozřejmě platí zlaté pravidlo odkazovat na stránky vašeho webu pomocí obyčejného HTML odkazu (tag <a>), ale schopnost GoogleBota vyplňovat formuláře věci trochu uvolňuje. Je možné, že vaše stránky budou indexovány i přes to, že na ně ukazuje pouze formulář.
GoogleBot se samozřejmě nebude snažit vyplňovat složitější formuláře (např. ty registrační nebo typu POST) a i nadále se striktně drží standardu robots.txt. Více na Official Google Webmaster Central Blogu.
Svůj pohled na věc přisadila i naše SEO hvězda Matt Cutts. První (Googlem indexovaný) příspěvek na toto téma na českém internetu najdete na internetovém fóru Webtrh.
Filip Hráček
Account Strategist
Žádné komentáře :
Okomentovat